2023. december 31., vasárnap

Járom a várost - idén utoljára


 Amikor elindultam, szinte aludt Rákosfalva: csend, nyugalom, béke, ember az utcákon csak elvétve.

A városban már millióan, turisták, hangolódó - vagy már igen hangolt - tömeg. 

                                            Nem tudom, kik ők? 

Gyönyörűen énekelve vonultak gyerekek, ifjak, idősek.

 Mögöttük jöttek a kutyások. 

Az éneklő vonulókhoz tartoztak? Honnan jöttek hová mentek? - nem tudom.

Hideg van. 

Hajók úsznak a Dunán,



köd meg a folyó fölött:



Láttam hidat a híd alatt,


meg még sok mást is:




 
 
Valaki várt rám. 
 
Kicsit merengtünk ezen az éven.

Az árusoknál kapható minden kellék: sípok, dobok, álarcok, parókák.

  "Két út van előttem, melyiken induljak...?"

Ez meg már a hazafelé úton : cipő-csendélet a Kántorné sétánynál.

Az alvó Rákosfalva rendesen felébredt mire hazaértem: az aluljáróban gyülekeznek az emberek, én meg szedem a lábam, hogy mielőbb az otthonom biztonságában tudjam magam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése